Sklep zoologiczny, czyli placówka handlowa oferująca produkty związane z hodowlą zwierząt domowych to miejsce, do którego zagląda wielu właścicieli psów, kotów oraz zwierząt klatkowych: królików, szczurów, myszy, chomików czy świnek morskich.
Osoby pragnące założyć sklep zoologiczny – jak w przypadku każdego innego sklepu – powinny zacząć od stworzenia biznesplanu.
Co powinien zawierać prawidłowo stworzony biznesplan? Przede wszystkim opis misji i celu firmy, a te powinny być nierozerwalnie powiązane z pasją do zwierząt. Kluczem do sukcesu bowiem jest kochanie tego, co się robi.
Innymi ważnymi aspektami są:
– opis sprzedawanych produktów,
– analiza konkurencji,
– kalkulacja kosztów,
– prognozy wydatków
– szczegółowy plan marketingowy.
Kolejnym krokiem – niezależnie czy sklep będzie funkcjonował tylko i wyłącznie w Internecie czy również stacjonarnie, jest rejestracja firmy i wybór formy prawnej.
Bardzo ważną kwestią, którą trzeba ustalić przy zakładaniu sklepu zoologicznego jest określenie specyfikacji towaru, co to znaczy?
Przede wszystkim określenie czy w ofercie sklepu znajdować się będą jedynie akcesoria dla zwierząt i ich właścicieli oraz karmy i suplementy diety czy również zwierzęta. Po stworzeniu biznesplanu oraz rejestracji firmy, nadchodzi czas na otwarcie sklepu.
Sklep zoologiczny, podobnie jak otwarcie każdej innej firmy, to nie lada wyzwanie.
Po dokonaniu wszelkich formalności związanych z otwarciem własnego sklepu, a w przypadku sklepu internetowego, zlecenie stworzenia profesjonalnej strony WWW oraz kanałów social media, nadchodzi czas na zatowarowanie.
Zaopatrzenie sklepu to, nie da się ukryć, chyba najważniejsze wyzwanie, któremu trzeba podołać. W jego skład zazwyczaj wchodzą: legowiska i klatki, akwaria wraz z wyposażeniem, smycze, szelki, obroże, ubranka dla czworonogów, karmy, witaminy, przekąski, preparaty oraz kosmetyki.
Już na samym starcie jako producent wyżej wymienionych rzeczy oferujemy ogromną gamę produktów dla psów i kotów na zasadach dropshippingu i nie tylko. Zobacz wszystkie produkty.
Już podczas tworzenia biznesplanu warto określić rodzaje zwierząt, dla których zarówno akcesoria oraz karmy znajdą się w ofercie sklepu.
Skupienie się na wybranej grupie pozwala na rozbudowane konkretnych działów i dotarcie do konkretnych grup klientów.
Wraz z rozwojem firmy, asortyment sklepu można stopniowo poszerzać.
Określenie jednakże targetu, czyli konkretnej grupy docelowej, często już przy otwarciu sklepu decyduje o sukcesie firmy. Warto zawrzeć w swojej ofercie produkty, które wyróżnią nasz sklep na tle konkurencji. Co może do nich należeć? Na przykład rzemiosło, czyli ręcznie tworzone produkty.
Nie da się ukryć, że produkty z metką „dingo” oraz „handmade” są obecnie najbardziej pożądanymi na rynku. Każdy może otworzyć firmę – stworzyć profesjonalny biznesplan, ubiegać się o dotacje unijne, zatowarować sklep.
Nie każdy jednakże potrafi zainteresować wybraną grupę docelową swoimi produktami. W dobie dużej i wciąż rosnącej konkurencji, warto już na etapie określania misji sklepu, postawić na produkty, który wyróżnią nasz biznes na tle innych. W tym etapie również możemy wesprzeć Cię w ramach współpracy naszym doświadczeniem, dzięki czemu Twój nowy sklep będzie o wiele lepiej funkcjonował od samego początku.
Rzemiosło obecnie to jedne z chętniej wybieranych przez klientów produktów. Mogą to być autorskie projekty – zaprojektowane oraz stworzone samemu, jak i sygnowane nazwiskiem innych artystów lub marek w tym jednej z najpopularniejszych Dingo.
Decydując się na stworzenie sklepu zoologicznego posiadającego w swojej ofercie jedynie akcesoria oraz karmę, bez żywych zwierząt, warto postawić na rozwiązania, które po pierwsze zaintrygują, po drugie skłonią do kupna.
Wysoka jakość wiąże się oczywiście z wyższą ceną. Klienci rozumieją zasadę – wyższa jakość produktu = wyższa cena. Pragnąc kierować swoją ofertę do miłośników zwierząt, warto mieć na uwadze, że te nierzadko są członkami rodziny, a – jak wiadomo – na rodzinie się nie oszczędza.
Chcesz szerzyć świadomość na temat akcji społecznej Yellow Dog? Obserwuj nasze profile na Facebooku i Instagramie.